woensdag 8 maart 2017

gebreide roze poezenmuts


8 maart - internationale vrouwen(actie)dag - lijkt me de ideale dag om mijn laatste project voor te stellen.
Ik ontwierp namelijk een eenvoudig te breien roze poezenmuts, sinds de beruchte 'grab them by the pussy'uitspraak van Trump hét attribuut van elke vrouw die wil reageren tegen de ongelijke behandeling van mannen en vrouwen.



Omdat ik in mijn omgeving wat vragen kreeg van vrouwen die ook graag zo'n muts wilden, maar niet zo goed kunnen breien, besloot ik een heel eenvoudig patroon uit te werken zodat ook beginnende breisters het konden maken.



Ik gebruikte er net iets meer dan 1 bolletje cataniagaren voor.
Het patroon kan je gratis terugvinden (engels en nederlands )  op mijn blog of bij je favorieten zetten via mijn raverly-account.



In het dagelijkse leven zie ik me er niet mee rondlopen, maar ik ben vast van plan om ook na vandaag nog verder actie te voeren als dat nodig is, dus ze zal zeker nog van pas komen!

1 opmerking:

h&m