dinsdag 7 februari 2017

Alvast een beetje lente in huis!

Binnenkort een verjaardag van een tante, 
 dus ik ging weer aan de haak. 
Vorig jaar gaf ik haar een vaas met dit tulpenhoesje. 
Dit jaar komen daar twee kaarsjes in dezelfde stijl bij!
 (en een bosje tulpen natuurlijk!)




Het vrolijke patroontje komt van ellebel5.blogspot.nl en
 is geschreven voor de kleine potjes van HAK.

Ik heb het een beetje aangepast aan de potjes die ik heb gebruikt 
(glazen potje met kaarsje van de HEMA)
en er met de kreeftsteek een leuk randje aan gehaakt.




Wat heb je nodig:
een glazen potje
haaknaald nr 3
katoengaren in kleuren die je mooi vindt

ik gebruikte:
Phildar coton 3 - blanc 0010 (wit)
Phildar coton 3 - anisade 0086 (groen)
Phildar coton 3 - Oeillet 0034 (fuchsia)
Pingouin Esterel - rose 0007 (roze)


Haakschema van Ellebel


Veel plezier als je ze ook gaat mhaken!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

h&m